Kalas

Nu är jag hemma från en mysig och rolig kväll hemma hos Matilda. Hemma hos henne så delade vi upp oss i två olika lag. Vi körde massa lekar som t ex plockepinn med såna där stora plockepinn- pinnar(?), kubb, "norsk fylla" och lite mer. Mitt lag förlorade tyvärr & det kan kanske beror lite på mig, hahah.

I spelet "Norsk fylla" som Matilda kallar det så ska man snurra runt en pinne 5 varv och sen få ner en spik i en glasflaska som man har hängandes i midjan. Jag kunde knappt snurra 5 varv & blev jätte snurrig. När jag skulle springa rakt fram så trampade jag rakt på en trädrot och tro det eller ej- ramlade(inte förvånad) haha, det gjorde jätte ont eftersom jag var barfota men jag kunde verkligen inte sluta skratta åt det.

Efter lekarna åt vi god mat & lyssnade på bra musik. De flesta drog hem runt 12 någon gång men jag, Sarie, Johan & Linnea stannade kvar lite längre med tända ljus & bl a Håkan Hellström som musik. Efter att Matilda fått sms om att Michael Jackson var död så var det han som spelades, sjukt? Han kan ju inte vara död.. han är KUNG ju! 

Det blev en väldigt mysig och lyckad kväll å det kändes faktiskt lite som att vara på barnkalas med alla lekar & glass. Sånt här borde man hitta på oftare med favorittjejerna, sjukt kul! Nu börjar klockan slå mycket & jag ska sova, sov så gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0